13.05.2019, Nikol Šimůnek Meyerová
Projekt Zapomenutá řemesla
Říká se, že dobrou mouku pozná mlynář po čichu.
V rámci projektu Zapomenutá řemesla jsme se měli možnost seznámit s prací mlynáře. Vernerův mlýn v Brlohu u Loun byl naší první zastávkou v rámci tohoto projektu. Jedná se o historický mlýn o dvou složeních na vrchní vodu. Tento mlýn byl v roce 2007 prohlášen Národním památkovým ústavem za kulturní památku. Vznik brložského mlýna je někdy kolem roku 1630. V jeho držení se vystřídaly čtyři významné mlynářské rody. Ten poslední je zde přes sto let a jeho potomci nám připravili skvělé dopoledne. Zajímavé bylo nejen poutavé vyprávění o cestě zrna z pole na náš stůl, ale nadšení sklidilo i opékání buřtíků a ochutnávka selských koláčů.
Druhou část projektu jsme si užili v našem městě. Dům dětí a mládeže dobře známe a bylo vidět, že se zde žáci pohybují jako doma. Všichni si užili nejen zábavu, ale i se něčemu novému přiučili. Napekli koláče, vyrobili si mlýnky, nazdobili kraslice a maminkám k nadcházejícímu svátku odnášeli krásné kuchyňské zástěrky. Velké poděkování tímto zasíláme do DDM paní ředitelce Bc. Kristě Sýkorové a celému jejímu skvělému týmu.
Fotogalerie
Další články
Novinky 5.B
Vzdělávací projekt
Den Země
Od roku 1970 je 22. duben vyhlášen Dnem Země. V tento den nebo dnech kolem tohoto data probíhají po celém světě akce oslavující planetu Zemi. Letošní Den Země, který se slaví ve čtvrtek 22. dubna, ovlivnila pandemie.
Náš projekt byl zaměřen především na prohloubení vztahu člověka k přírodě, k vlastnímu zdraví a k rodnému kraji. Dotýkal se některých závažných ekologic…
Novinky 5.B
SLIBY SE MAJÍ PLNIT NEJEN O VÁNOCÍCH
Tím slibem bylo, že jakmile se vrátíme do naší školičky, tak si nahradíme naši zrušenou vánoční besídku. Vánoce v dubnu je skvělá věc, ale ještě skvělejší bylo, že jsme mohli být zase spolu.
OHLASY ŽÁKŮ NA NÁVRAT DO ŠKOLY:
Hurá. Už se na vás těším. To je super. Už se na všechny těším a vůbec mi nevadí, že bude víc hodin. Moc se na všechny těším, ale bude mi …
Novinky 5.B
V říjnu se opět školy zcela uzavřely, protože začala platit přísná hygienická opatření. Výuka dětí se v naší škole realizovala převážně přes internet. A jak to zvládli žáci 5. B? Skvěle. Byli aktivní, navzájem si pomáhali, připravovali si své vlastní prezentace, plnili si poctivě zadané úkoly. A jaké formy výuky byly nejoblíbenější? Nejvíc se líbily tzv. únikové hry, kvízy a výuková videa. Za dva …